W dniach 3 – 9 grudnia 2018 roku uczniowie naszej szkoły brali udział w Godzinie Kodowania (The Hour of Code), akcji organizowanej w ramach Tygodnia Edukacji Informatycznej (Computer Science Education Week, USA).
Mottem Godziny Kodowania jest:
Każdy uczeń w każdej szkole powinien mieć możliwość nauki informatyki
Hadi Portavi - inicjator Godziny Kodowania
Jest to największa inicjatywa edukacyjna w historii, adresowana do uczniów, nauczycieli i innych osób z całego świata. Bierze w niej udział 170 krajów. Cieszy się również dużą popularnością w Polsce. W projekcie tym można uczestniczyć przez cały rok. Celem Godziny Kodowania jest przybliżenie uczniom informatyki w formie łamigłówek z postaciami z ich gier i zabaw, których rozwiązanie polega na ułożeniu programów z gotowych bloczków.
W klasach I – III uczniowie programowali na stronie Kodable (www.kodable.com) w grach Smeeborg (labirynty, po których przemieszczała się kudłata kulka i zdobywała gwiazdki), Asteoridia (kulka podróżuje spodkiem kosmicznym i likwiduje kosmiczne kamienie) oraz dla chętnych Bug World.
W klasach starszych największą popularnością cieszyło się programowanie w grze Dance Party (www.godzinakodowania.pl), w której po napisaniu programu można było obejrzeć i posłuchać tańca wykonanego przez jednego tancerza lub grupy tanecznej do utworów najbardziej znanych piosenkarzy na świecie.
Uczniowie bawili się nabywając umiejętności, których mogą używać w dowolnym języku programowania. W aplikacji Robot Karel za pomocą prostych poleceń, takich jak: idź, pobierz i umieść oraz powtarzających się pętli i warunków rozwiązywali problemy kierując robota przez dżungle, góry i pustynie.
Inne ciekawe gry do nauki programowania to: Minecraft, Star Wars, Code Spark, Code z Anną i Elsą, kodowanie z innymi bohaterami z bajek.
Zachęcamy do samodzielnego odwiedzania strony internetowej www.godzinakodowania.pl.
Mottem Godziny Kodowania jest:
Każdy uczeń w każdej szkole powinien mieć możliwość nauki informatyki
Hadi Portavi - inicjator Godziny Kodowania
Jest to największa inicjatywa edukacyjna w historii, adresowana do uczniów, nauczycieli i innych osób z całego świata. Bierze w niej udział 170 krajów. Cieszy się również dużą popularnością w Polsce. W projekcie tym można uczestniczyć przez cały rok. Celem Godziny Kodowania jest przybliżenie uczniom informatyki w formie łamigłówek z postaciami z ich gier i zabaw, których rozwiązanie polega na ułożeniu programów z gotowych bloczków.
W klasach I – III uczniowie programowali na stronie Kodable (www.kodable.com) w grach Smeeborg (labirynty, po których przemieszczała się kudłata kulka i zdobywała gwiazdki), Asteoridia (kulka podróżuje spodkiem kosmicznym i likwiduje kosmiczne kamienie) oraz dla chętnych Bug World.
W klasach starszych największą popularnością cieszyło się programowanie w grze Dance Party (www.godzinakodowania.pl), w której po napisaniu programu można było obejrzeć i posłuchać tańca wykonanego przez jednego tancerza lub grupy tanecznej do utworów najbardziej znanych piosenkarzy na świecie.
Uczniowie bawili się nabywając umiejętności, których mogą używać w dowolnym języku programowania. W aplikacji Robot Karel za pomocą prostych poleceń, takich jak: idź, pobierz i umieść oraz powtarzających się pętli i warunków rozwiązywali problemy kierując robota przez dżungle, góry i pustynie.
Inne ciekawe gry do nauki programowania to: Minecraft, Star Wars, Code Spark, Code z Anną i Elsą, kodowanie z innymi bohaterami z bajek.
Zachęcamy do samodzielnego odwiedzania strony internetowej www.godzinakodowania.pl.