Uczniowie klasy I d przystąpili do projektu „Natalka i Antek w świecie wielkiej matematyki”. Zajęcia prowadzone były w oparciu o materiały i scenariusze zawarte w module „Matematyka w kuchni”, którego głównym założeniem jest rozwijanie zainteresowań uczniów sztuką kulinarną, przygotowaniem potraw i ich wyeksponowaniem. Celem było wykształcenie u uczestniczących w nim dzieci praktycznych umiejętności kulinarnych, bardzo przydatnych w codziennym życiu, doskonaleniu umiejętności bezpiecznego posługiwania się sprzętem gospodarstwa domowego, poznania zasad zdrowego odżywiania się i jego znaczenia dla organizmu.
W kuchni i gotowaniu umiejętności matematyczne oraz umiejętności czytania ze zrozumieniem są podstawową wartością. Realizacja przepisu wiąże się z umiejętnością odmierzania, ważenia, znajomością miar. Precyzja w realizacji przepisu gwarantuje właściwy efekt.
Zadaniem uczniów m.in. było: przygotowanie sałatki owocowej zgodnie z przepisem, z wykorzystaniem umiejętności liczenia, dzielenia produktów, ważenia i odmierzania składników. Przed przystąpieniem do zadania uczniowie podzielili się na grupy i dokonali podziału obowiązków.
Dzieci bardzo chętnie uczestniczyły w zajęciach, sprawiały im one radość, szczególnie gdy mogły pochwalić się efektem swej pracy przed innymi, co przyczyniło się do tworzenia domowej atmosfery, a dzieciom przyniosło satysfakcję. Pod nadzorem i z pomocą nauczyciela nabywały umiejętności niezbędne w dorosłym życiu m.in. rozwijanie samodzielności i umiejętności samoobsługowych, wdrażania zasad kulturalnego zachowania się przy stole, czerpania radości ze wspólnego przygotowywania posiłków, zdobywania nowych doświadczeń za pomocą zmysłu smaku, zapachu i dotyku, kształcenia wyobraźni twórczej, pomysłowości, rozwijania poczucia kompozycji kolorystycznej, zapoznania z różnymi naczyniami i przyborami kuchennymi, wdrażania podstaw racjonalnego odżywiania i higieny przyrządzania posiłków.
Autor:
Anna Rusinek
Justyna Fligier
W kuchni i gotowaniu umiejętności matematyczne oraz umiejętności czytania ze zrozumieniem są podstawową wartością. Realizacja przepisu wiąże się z umiejętnością odmierzania, ważenia, znajomością miar. Precyzja w realizacji przepisu gwarantuje właściwy efekt.
Zadaniem uczniów m.in. było: przygotowanie sałatki owocowej zgodnie z przepisem, z wykorzystaniem umiejętności liczenia, dzielenia produktów, ważenia i odmierzania składników. Przed przystąpieniem do zadania uczniowie podzielili się na grupy i dokonali podziału obowiązków.
Dzieci bardzo chętnie uczestniczyły w zajęciach, sprawiały im one radość, szczególnie gdy mogły pochwalić się efektem swej pracy przed innymi, co przyczyniło się do tworzenia domowej atmosfery, a dzieciom przyniosło satysfakcję. Pod nadzorem i z pomocą nauczyciela nabywały umiejętności niezbędne w dorosłym życiu m.in. rozwijanie samodzielności i umiejętności samoobsługowych, wdrażania zasad kulturalnego zachowania się przy stole, czerpania radości ze wspólnego przygotowywania posiłków, zdobywania nowych doświadczeń za pomocą zmysłu smaku, zapachu i dotyku, kształcenia wyobraźni twórczej, pomysłowości, rozwijania poczucia kompozycji kolorystycznej, zapoznania z różnymi naczyniami i przyborami kuchennymi, wdrażania podstaw racjonalnego odżywiania i higieny przyrządzania posiłków.
Autor:
Anna Rusinek
Justyna Fligier