Nasza szkoła zakończyła działania w ramach Ogólnopolskiego Projektu Edukacyjnego „POZNAJĘ TECHNOLOGICZNE TRIKI, OSIĄGAM ŚWIETNE WYNIKI” Za udział w projekcie otrzymaliśmy certyfikat i dyplomy dla klas.
Głównym celem projektu było wsparcie edukacji informatycznej i medialnej oraz pomoc szkołom w realizacji podstawy programowej zgodnie z podstawowymi kierunkami polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2023/2024:
„Wspieranie rozwoju umiejętności cyfrowych uczniów i nauczycieli, ze szczególnym uwzględnieniem bezpiecznego poruszania się w sieci oraz krytycznej analizy informacji dostępnych w Internecie. Poprawne metodycznie wykorzystywanie przez nauczycieli narzędzi i materiałów dostępnych w sieci, w szczególności opartych na sztucznej inteligencji.”;
„Rozwijanie umiejętności uczniów i nauczycieli z wykorzystaniem sprzętu zakupionego w ramach programu «Laboratoria przyszłości».”
Projekt odbywał się w okresie od 18 września 2023 roku do 12 maja 2024 roku i był realizowany w klasach I-III i wybranych klasach IV i V jako innowacja pedagogiczna.
Organizatorem projektu jest Biblioteka Pedagogiczna w Ostrołęce.
Projekt dał możliwość realizacji treści podstawy programowej kształcenia ogólnego w efektywny i atrakcyjny sposób – poprzez wykorzystanie narzędzi multimedialnych i informatycznych (m.in. z programu „Laboratoria przyszłości”) oraz odkrywania tajników współczesnych technologii. Umożliwił również dzielenie się dobrymi praktykami między nauczycielami oraz wymianę wiedzy między szkołami.
Uczniowie wykonywali zadania z czterech modułów.
Z Modułu I Jestem bezpieczny w sieci internetowej i znam strony internetowe, które są rzetelnym źródłem informacji:
- zorganizowano obchody Dnia Bezpiecznego Internetu (6 lutego2024) we wszystkich klasach w formie zadań grupowych oraz interaktywnego quizu;
- uczniowie wykonali komiks na temat zasad bezpiecznego korzystania z Internetu i netykiety w programie Scratch;
- uczniowie rozwiązywali interaktywny quiz, na temat zasad bezpiecznego korzystania z Internetu (Quizizz);
Z Modułu II Rozwijam kompetencje cyfrowe:
- uczniowie zaprojektowali e-kartki z okazji Świąt Bożego Narodzenia, które zostały przesłane do innych szkół;
- uczniowie klas 5 wykonali prezentację multimedialną w programie Power Point na temat „Zdrowy tryb życia”;
- stworzyli plakat na temat patrona naszej szkoły Wojciecha Kętrzyńskiego oraz plakat na temat „Z Pofajdokiem po Szczytnie”.
Z Modułu III Konstruuję, koduję i programuję:
- przy pomocy długopisów 3D uczniowie stworzyli okolicznościowe dekoracje – ozdoby choinkowe;
- zaprojektowali trasę dla robotów Codey Rocky;
- programowali gry oraz proste animacje w programie Scratch;
Z modułu IV Zrobię lub sprawdzę to sam:
- uczniowie układali interaktywne puzzle w aplikacji JigsawPlanet;
- wykorzystywano okulary VR oraz drukarkę 3D.
Z każdego zadania wykonano relację i umieszczono na stronie ogólnopolskiego projektu „Poznaję technologiczne triki, osiągam świetne wyniki” II edycja, https://www.facebook.com/groups/2926404747663771/.
Autor:
Mirosława Maroszek
„Wspieranie rozwoju umiejętności cyfrowych uczniów i nauczycieli, ze szczególnym uwzględnieniem bezpiecznego poruszania się w sieci oraz krytycznej analizy informacji dostępnych w Internecie. Poprawne metodycznie wykorzystywanie przez nauczycieli narzędzi i materiałów dostępnych w sieci, w szczególności opartych na sztucznej inteligencji.”;
„Rozwijanie umiejętności uczniów i nauczycieli z wykorzystaniem sprzętu zakupionego w ramach programu «Laboratoria przyszłości».”
Projekt odbywał się w okresie od 18 września 2023 roku do 12 maja 2024 roku i był realizowany w klasach I-III i wybranych klasach IV i V jako innowacja pedagogiczna.
Organizatorem projektu jest Biblioteka Pedagogiczna w Ostrołęce.
Projekt dał możliwość realizacji treści podstawy programowej kształcenia ogólnego w efektywny i atrakcyjny sposób – poprzez wykorzystanie narzędzi multimedialnych i informatycznych (m.in. z programu „Laboratoria przyszłości”) oraz odkrywania tajników współczesnych technologii. Umożliwił również dzielenie się dobrymi praktykami między nauczycielami oraz wymianę wiedzy między szkołami.
Uczniowie wykonywali zadania z czterech modułów.
Z Modułu I Jestem bezpieczny w sieci internetowej i znam strony internetowe, które są rzetelnym źródłem informacji:
- zorganizowano obchody Dnia Bezpiecznego Internetu (6 lutego2024) we wszystkich klasach w formie zadań grupowych oraz interaktywnego quizu;
- uczniowie wykonali komiks na temat zasad bezpiecznego korzystania z Internetu i netykiety w programie Scratch;
- uczniowie rozwiązywali interaktywny quiz, na temat zasad bezpiecznego korzystania z Internetu (Quizizz);
Z Modułu II Rozwijam kompetencje cyfrowe:
- uczniowie zaprojektowali e-kartki z okazji Świąt Bożego Narodzenia, które zostały przesłane do innych szkół;
- uczniowie klas 5 wykonali prezentację multimedialną w programie Power Point na temat „Zdrowy tryb życia”;
- stworzyli plakat na temat patrona naszej szkoły Wojciecha Kętrzyńskiego oraz plakat na temat „Z Pofajdokiem po Szczytnie”.
Z Modułu III Konstruuję, koduję i programuję:
- przy pomocy długopisów 3D uczniowie stworzyli okolicznościowe dekoracje – ozdoby choinkowe;
- zaprojektowali trasę dla robotów Codey Rocky;
- programowali gry oraz proste animacje w programie Scratch;
Z modułu IV Zrobię lub sprawdzę to sam:
- uczniowie układali interaktywne puzzle w aplikacji JigsawPlanet;
- wykorzystywano okulary VR oraz drukarkę 3D.
Z każdego zadania wykonano relację i umieszczono na stronie ogólnopolskiego projektu „Poznaję technologiczne triki, osiągam świetne wyniki” II edycja, https://www.facebook.com/groups/2926404747663771/.
Autor:
Mirosława Maroszek