Logopeda to specjalista zajmujący się diagnozowaniem, stymulacją – kształtowaniem rozwoju mowy, profilaktyką oraz terapią zaburzeń mowy.
GODZINY PRACY LOGOPEDY
Małgorzata Sęk
PN. 11.45 - 15.30
WT. 8.00 - 15.15
ŚR. 8.45 - 12.45
CZW. 9.45 - 12.45, 14.30 - 15.30
PT. 10.40 - 12.30, 13.30 - 14.40
Zajęcia logopedyczne prowadzi:
mgr Małgorzata Sęk
mgr Ewa Winiarek
Terapia logopedyczna w naszej szkole prowadzona jest indywidualnie lub maksymalnie 4 osobowych grupach. Na zajęciach logopedycznych wykorzystywane są głównie metody dydaktyczne oparte na zabawie. Terapia polega na korekcji zdiagnozowanej wady wymowy. Poprawna wymowa daje dziecku większą szansę na sukces szkolny, ma wpływ na procesy percepcyjne, w szczególności na naukę czytania i pisania.
Zadania logopedy szkolnego:
• przeprowadzaniem badań wstępnych celem ustalenia stanu mowy ucznia
• wspieranie działań profilaktycznych i współpraca z nauczycielami
• diagnozowaniem logopedycznym uczniów
• organizowaniem pomocy logopedycznej
• prowadzeniem indywidualnej i grupowej terapii logopedycznej
• współpraca terapeutyczna z rodzicami
Współpraca z rodzicami
Terapia logopedyczna jest procesem i jej skuteczność zależy od współpracy z dzieckiem oraz rodzicem. Bardzo ważne jest zaangażowanie rodziców do systematycznego ćwiczenia z dzieckiem. W tym celu każde dziecko po zajęciach ma zapisywane zestaw ćwiczeń które powinno wykonać do kolejnego spotkania. Stały kontakt z logopedą i zaangażowanie się rodziców w program terapii pomoże osiągnąć dzieciom sukces.
Droga Mamo, Drogi Tato!
Pamiętajcie, jeżeli Wasze dziecko ma problem z wymową, nie wystarczą same ćwiczenia u logopedy. Bez Waszego zaangażowania każda terapia skazana jest na porażkę. Wystarczy poświęcić z dzieckiem 10 – 15 minut dziennie na ćwiczenia w domu. Utrwalanie nabytych umiejętności wpływa korzystnie na rozwijanie sprawności językowych Waszych dzieci.
Sporządziła: Beata Duda
Ćwiczenia logopedyczne
Ćwiczenia wstępne do terapii głoski SZ
Ćwiczenia wstępne do terapii głoski R
Ćwiczenia oddechowe
Ćwiczenia pionizujące język
ĆWICZENIA FUNKCJI PERCEPCYJNO-MOTORYCZNYCH