Opublikowany pod koniec lutego raport Narodowego Funduszu Zdrowia i GUS o szkodliwości jedzenia cukru nie pozostawia złudzeń – już blisko 1/3 ośmiolatków w Polsce pije kolorowe i słodzone napoje minimum raz w tygodniu. Smaczny, ale naszpikowany cukrem sok lub cola lądują na stole do posiłku lub w szkolnych plecakach. Gdy dodamy do tego słodkie przekąski na drugie śniadanie, zwolnienia z zajęć wychowania i długie godziny przed komputerem, nasze dzieci mają poważną chorobę gwarantowaną!
Dlatego też Narodowy Fundusz Zdrowia rozpoczął szeroko zakrojone działania mające na celu profilaktykę i zmiany nawyków żywieniowych.
Dlatego też klasy I c, II d, III c wzięły udział w projekcie „Czysta woda- zdrowia doda”, żeby zrozumieć, jakie znaczenie jest wody w organizmie i jej wpływ na zdrowie człowieka. W związku z tym przeprowadzone zostały warsztatowe zajęcia dydaktyczne na podstawie scenariuszy zajęć pt. „Czysta woda – zdrowia doda” (Konspekt po konsultacji i akceptacji Kuratorium Oświaty)
Celem prowadzonych zajęć było doskonalenie wiedzy uczniów na temat funkcji wody w organizmie ludzkim; zobrazowanie ilości cukru w napoju gazowanym, soku warzywno-owocowym, wodzie smakowej, czystej wodzie; zachęcenie do picia czystej wody, zamiast napojów słodzonych, zmiana nawyków żywieniowych.
Podczas lekcji dzieci zbierały informacje – ciekawostki o wodzie, przeprowadzały doświadczenia - Czy każda woda nadaje się do picia? Ile cukru zawierają przykładowe napoje słodzone?, analizowały zebrane dane i przedstawiały własne rozwiązania. Na podstawie przeprowadzonych eksperymentów, wykorzystując wnioski uzyskaliśmy alternatywne sposoby przygotowania zdrowych napojów, wzbogacających smak wody.
Alina Filipowicz
Jowita Alicka
Iwona Orzoł
Anna Rusinek
Justyna Fligier
Dlatego też Narodowy Fundusz Zdrowia rozpoczął szeroko zakrojone działania mające na celu profilaktykę i zmiany nawyków żywieniowych.
Dlatego też klasy I c, II d, III c wzięły udział w projekcie „Czysta woda- zdrowia doda”, żeby zrozumieć, jakie znaczenie jest wody w organizmie i jej wpływ na zdrowie człowieka. W związku z tym przeprowadzone zostały warsztatowe zajęcia dydaktyczne na podstawie scenariuszy zajęć pt. „Czysta woda – zdrowia doda” (Konspekt po konsultacji i akceptacji Kuratorium Oświaty)
Celem prowadzonych zajęć było doskonalenie wiedzy uczniów na temat funkcji wody w organizmie ludzkim; zobrazowanie ilości cukru w napoju gazowanym, soku warzywno-owocowym, wodzie smakowej, czystej wodzie; zachęcenie do picia czystej wody, zamiast napojów słodzonych, zmiana nawyków żywieniowych.
Podczas lekcji dzieci zbierały informacje – ciekawostki o wodzie, przeprowadzały doświadczenia - Czy każda woda nadaje się do picia? Ile cukru zawierają przykładowe napoje słodzone?, analizowały zebrane dane i przedstawiały własne rozwiązania. Na podstawie przeprowadzonych eksperymentów, wykorzystując wnioski uzyskaliśmy alternatywne sposoby przygotowania zdrowych napojów, wzbogacających smak wody.
Alina Filipowicz
Jowita Alicka
Iwona Orzoł
Anna Rusinek
Justyna Fligier