W ramach rządowego programu Laboratoria Przyszłości uczniowie klas 3-4 rozwijają umiejętności techniczne i cyfrowe.
Uczniowie uczestniczyli w kole informatycznym, podczas którego rozwijali swoje umiejętności programistyczne i techniczne. Do pracy wykorzystaliśmy klocki Lego Spike, które pozwalają łączyć kreatywność z nowoczesną technologią. Dzieci konstruowały własne roboty, a następnie programowały je tak, aby wykonywały różne zadania. Nie zabrakło również pracy z robotami mBot, które świetnie sprawdzają się w nauce podstaw programowania. Podczas zajęć uczniowie poznawali zasady działania czujników, silników oraz elementów sterujących. Wspólne projekty wymagały współpracy, komunikacji i dzielenia się pomysłami.
Każdy uczestnik mógł sprawdzić swoje rozwiązania w praktyce i obserwować, jak robot reaguje na zaprogramowane polecenia.
Zajęcia były okazją do rozwijania logicznego myślenia oraz umiejętności rozwiązywania problemów.
Laboratoria Przyszłości pokazują, że nauka programowania może być jednocześnie zabawą i fascynującą przygodą.
Spotkania w ramach koła informatycznego cieszą się dużym zainteresowaniem i entuzjazmem uczniów.
Już planujemy kolejne projekty, które pozwolą jeszcze bardziej rozwijać ich pasję do informatyki i robotyki.
Agata Lewalska
Każdy uczestnik mógł sprawdzić swoje rozwiązania w praktyce i obserwować, jak robot reaguje na zaprogramowane polecenia.
Zajęcia były okazją do rozwijania logicznego myślenia oraz umiejętności rozwiązywania problemów.
Laboratoria Przyszłości pokazują, że nauka programowania może być jednocześnie zabawą i fascynującą przygodą.
Spotkania w ramach koła informatycznego cieszą się dużym zainteresowaniem i entuzjazmem uczniów.
Już planujemy kolejne projekty, które pozwolą jeszcze bardziej rozwijać ich pasję do informatyki i robotyki.
Agata Lewalska